Bawa LAPTOP anda bersama

at Rabu, 20 Jun 2012 [ 2:17 PG ]

Curi komputer rompak jenayah pecah cermin kereta samun Inductive amplifier adalah sejenis alat menguji pendawaian elektrik yang digunakan oleh juruelektrik bagi mengesan masalah kepada pendawaian dan kabel elektrik. Alat inilah yang digunakan penyangak jalanan untuk mengesan kereta yang tersimpan laptop didalamnya.

Ia adalah alat tanpa memerlukan bateri untuk mengesan wayar elektrik yang terputus walaupun ditanam di dalam dinding simen. Cara ia mengesan adalah dengan menguatkan medan elektronik disekitar wayar atau alatan elektrik dan alat ini akan menukarkan ia dengan terus memberikan bacaan kepada penggunanya.
Oleh itu,cuba pertimbangkan bebrapa langkah untuk mengelakkan kecurian laptop anda dibawah ini..
1) Cabut bateri laptop dan letakkan di dalam ruangan yang berasingan. Ataupun bawak je bateri laptop tu dan letak dalam Handbag. Tapi teknik ni belum tentu berkesan kerana mungkin pencuri akan gunakan alat yang lebih canggih lagi..
2) Simpan laptop di dalam Periuk Stainless Steel. Ini akan membiulkan alat tersebut dan tidak dapat mengesan laptop ada dalam kereta.
3) Jangan tinggalkan laptop dalam kereta. Bawa sahaja ke mana jua anda pergi… =)
Berjaga-jaga kerana alat ini senang untuk didapati di kedai elekrik ataupun di eBay dengan harga USD60 sahaja.! - celapak it

Ikuti kami melalui RSS 2.0.
Komen
Kongsi
Recomendations

Dikuasakan oleh Blogger.

Inilah Kehidupan, ISLAM itu bukanlah agama semata, ISLAM itu adalah kehidupan, mengajarkan kita setiap perkara mengenai kehidupan dari sekecil perkara sehingga sebesar perkara.